محل تبلیغات شما

صعود اعضای هیات کوهنوردی نیشابوربه قله اوشک
روزجمعه با دودستگاه سواری از میدان آزادی  به سمت روستای رود حرکت کردیم. ساعت حرکت از میدان آزادی 6/15 بود.

پس ازرسیدن به روستای رود، حرکت گروه با سرقدمی آقای اسلامی به سمت بالای روستا (شمال) و در امتداد رودخانه شروع شد. بعد از گذشتن از کوچه‌ها و باغ‌ویلاهای در حال ساخت ساعت 6/30 به ابتدای مسیر رودخانه در دره باغ رود رسیدیم. در مسیر  و بستر رودخانه چند بار مجبور به عبور از رودخانه شدیم

آب خیلی بالا نبود برای عبور مشکل خاصی نداشتیم و به تعویض کفش و استفاده از صندل نیازی نشد. در مسیر رودخانه که در ته دره جاریست، بر روی روداثارسیلاب بهار گذشته کاملادیده می شد

درامتداد رودخانه از ابشارهای بسیار زیبای گذشتیم. . ساعت 7030 به محل دوآبی دره رسیدیم. که بنا به نظر سرپرست و مسئول فنی  پیشمایش بیشتر را پس از صرف صبحانه  ادامه دهیم.

لازم به ذکر است که آب این رودخانه به دلیل بکربودن بسیارتمیزاست .

بعد ازصبحانه یال سمت راست مسیر که یالی با شیبی تند به سمت  شرق است. و کم‌کم به گردنه و قله اوشک نزدیک می شد

سرقدمی آقای اسلامی  به سمت گردنه حرکت کرد. هدف  این بود که ابتدا به راه پاکوبی که به قله یالنچی میرفت برسیم.
تیم پس حدود یک 20دقیقه به راه پاکوبب رسید.در این راه تیم به نظمی بهتر رسید .  سرپرست کمی سرقد م راتندتر کرد این راه مارا تا قله برد ودر ساعت 11/5دقیقه قله را صعود کردیم.